V tomto článku sa zameriame na údržbu motorovej píly 6 bodoch.
PRACOVNÝ POSTUP
1. PRÍPRAVA
Sviečkovým kľúčom odmontujeme kryt a vytiahneme vodiacu lištu s reťazou. Pomocou štetca a handričky pílu zvonka zbavíme pilín a olejových nánosov. Tak tiež očistíme časť píly kde je záberové koliesko a kanáliky na mazanie lišty.
2. ČISTENIE
Odmontujeme kryt štartovania, aby sme so stlačeným vzduchom vyfúkali nánosy drevného prachu poprípade iných nečistôt, ktoré bránia chladeniu motora.
Odmontujeme kryty sviečky aby sme sa mohli dostať k vzduchovému filtru a k sviečke. Vzduchový filter vyčistíme Jarovou vodou a po demontáži sviečky skontrolujeme na sviečke elektródu.
Ak je sviečka znečistená veľkou vrstvou karbónu doporučujeme navštíviť servis.
3. ZÁBEROVE KOLIESKO
Skontrolujeme opotrebenie záberového kolieska, ktoré v prípade potreby vymeníme za nové.
4. LIŠTA
Vyčistíme vodiacu drážku lišty a maznicou natlačíme tuk do ložiska kolieska.
5. ZMONTOVANIE
Pílu zložíme. Z nádrže vylejeme zvyšnú palivovú zmes.
6. BRÚSENIE
Lištu uchopíme do zveráka a vodiacou šablónou pomocou pilníka nabrúsime reťaz.
Dôležitá informácia
TUPÁ REŤAZ NIČÍ LIŠTU AJ MOTOR
Reťaz musí byť pri pílení natoľko ostrá, aby sa píla vlastnou váhou zahryzávala do dreva. Zosilňovanie tlaku pri pílení má vplyv na predčasné opotrebovanie lišty, ale aj motora.
Ak si netrúfate spraviť servis sami, prídte k nám do servisu.
FOTO GALÉRIA